lauantai 14. maaliskuuta 2009

Lennän matalallal-la-la

Kauan ja hartaasti odotettu Neulontai. Talo täynnä vipinää. "Kuuma ryhmä" tällä kertaa: puikoissa viisi innokasta naista (saimme kaksi uutta jäsentä :O), joukossa 7 lasta ikähaitarilla 6 kk - 10 vuotta. Etiopian nuttuja, villasukkia, slipoveria... Kahvia, teetä, leipää ja sirkushuveja... Sanaa, rukousta ja leppoista yhdessäoloa... Kivaa oli, iltaan asti. Oma neulesaldoni vain jäi melko olemattomaksi, siinä kun juoksentelin keittiön ja olohuoneen väliä kuopus kainalossa. Varmasti aika monta turhaa askelta, on vain minulle jotenkin niin ominaista tuo ympäriinsä ravaaminen. ;o)

Tiskit on tiskattu ja paikat siistitty. Talo on hiljainen. Ajatukset pyörivät päässä. Jotenkin mieli vetää kaikesta huolimatta matalaksi. Paavali kiteyttäköön ajatukseni tähän yhteen lauseeseen:
"Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei; sillä sitä hyvää mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen." (Room. 7:18-19)
Mutta onneksi:

Jumala voi ~ Silloinkin kun ei sateen jälkeen aurinko paista ~ Jumala voi ~ kun saapuvat myrskyt, kun on kulku vaikeanlaista ~ Jumala voi ~ kun jaksa en yrittää enää itse ollenkaan ~ Jumala voi ~ Hän pyyntöni kuulee, kokea saan rakkauttaan... (Mikko Nikula, MGtH)

Näin nyt. Huomenna taas uusi päivä, uudet kujeet.

7 kommenttia:

marjo-riitta kirjoitti...

Minäkin olen noita nuttuja muutaman tehnyt. Kaikki tosin vielä päättelemättä ;). Sinäkö se neulomossa lupasit ottaa nuttuja samaan pakettiin? Siunausta päivääsi!

Anonyymi kirjoitti...

Ensimmäistä kertaa löysin tämän blogisi. Lisään suosikkeihini! Jostain syystä minun on vaikea lukea mustalla pohjalla olevaa tekstiä! Etiopian nuttu-juttu on ihan OK. Aion ryhtyä minäkin tähän haasteeseen! Siunausta ! Seija

Sirisan kirjoitti...

Marjo-Riitta: Muistankin lukeneesi viestejäsi Neulomossa. Jep, sama SiriSan(ikka) minä olen. Mitenkähän mullekin on aina niin vaikea tuo päätteleminen ja yhdisteleminen... Voit laittaa nuttusi mulle, niin laitan ne meidän "Kuuman ryhmän" pakettiin. Laitan sulle mun osoitteen Neulomon yksityisviestin kautta. Siu!

Seija: Kiva kun kävit ja tervetuloa monta kertaa uudestaan. Ja hienoa, että ryhdyt myös nuttuilemaan. Jostain syystä olen nyt mieltynyt tuohon mustaan sivupohjaan, mutta katsotaan, josko se vaikka tulevaisuudessa vaihtuisi jonkin toisen väriseksi. Tykkään, että siinä näkyvät värit niin kivasti. Siu sullekin!

marjo-riitta kirjoitti...

Vuoroin vieraissa! OK. Laita vaan yksityistä neulomoon. Koska te aiotte laittaa nuttuja eteenpäin? Mulla on nyt hiukka työkiireitä, mutta teen niin monta kun ehdin...

Sirisan kirjoitti...

Marjo-Riitta: :o) Laitoin yksityisviestin just sulle. Nutuilla ei siis mikään kiire. Hoida rauhassa pahimmat työkiireet pois (ei niitä vissiin koskaan kokonaan saa pois) ja laita sitten nuttukokoelmasi tulemaan.

pau kirjoitti...

Oi kun nää on kivat sivut, pikkupisko! Siukkista vaan kovasti, kivalta kuulostaa tuo sun kuuma ryhmä -porukka :)

Sirisan kirjoitti...

pau: kiitos ja siukkista sullekin! kiva kun olet!